jump to navigation

bAgAiMaNa mEnYaYaNgI SeSeOrAnG.. January 24, 2008

Posted by "eS@RLi" in Cinta.
trackback

Bagaimana Menyayangi Seseorang..

1. Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan. Jika anda meletakkan sesuatu perhubungan berdasarkan perasaan, ianya akan gagalkerana perasaan sentiasa berubah dari masa ke semasa.

2. Sayangi dia seadanya. Di dunia terdapat hampir 6 billion manusia dengan 6 billion personaliti. Dia sememangnya seorang yang istimewa dan biarkan ianya kekal begitu. Jangan sesekali terfikir untuk mengubah apa-apa tentang dia kerana sekali anda mengubah, selamanya anda akan terus mengubah dirinya. Tentu anda masih ingat, anda terpikat padanya kerana dia adalah dia. Maka, tiada alasan untuk anda mengubah dia untuk menjadi seseorang yang lain.

3. Sayangi dia sepenuh hati. Sesungguhnya dia telah banyak bekorban untuk anda. Dengan kelebihan yang ada padanya, dia berpeluang untuk menjalin hubungan dengan seseorang yang lebih sempurna tapi demi cinta, dia telah memilih diri anda. Maka, jangan sesekali cuba untuk mempermain-mainkan keluhuran cintanya.

4. Hormati pendirian dan keputusan dia. Jangan anda merayu dan jangan mencipta alasan supaya dia menerima cinta anda kerana kelak, yang anda akan dapat darinya hanyalah cinta simpati dan bukannya cinta setulus hati.

5. Yakinkan diri anda akan keistimewaan dia. Dia adalah satu-satunya di dunia ini dan jangan mengharapkan kesempurnaan dari dia kerana dia telahpun cukup sempurna semenjak anda mula terpikat padanya.

6. Percaya akan dirinya. Sentiasa bersangka baik padanya jika kita juga mahukan sebegitu darinya. Pastikan anda akan sentiasa meletakkan diri anda di tempatnya sebelum melakukan apa-apa. Jika anda sendiri tidak dapat menerimanya, apatah lagi dia.

7. Jangan berjanji menyayangi dia untuk selama-lamanya kerana selama-lamanya bagi anda mungkin akan berakhir keesokkan harinya, tapi berjanjilah untuk menyayangi dirinya seolah-olah setiap hari itu adalah hari yang terakhir untuk anda berdua.

8. BERCINTA dengannya adalah seperti memberi hati anda kepadanya untuk dilukai tapi kepercayaan itu penting. Percayalah kepadanya, nescaya dia akan melindunginya sepenuh jiwa dan raga.

9. Jangan sesekali meninggalkan dia tanpa sebarang alasan. Dia bukan hanya akan setakat menangis kecewa dan kemudiannya meneruskan hidup seperti biasa, ketahuilah bahawa jiwanya akan mati secara perlahan.

10. Jangan cepat berbangga dengan diri anda, memenangi hatinya bukanlah satu kejayaan yang mutlak tetapi anugerah itu hanya layak anda perolehi setelah anda berjaya menyayanginya sehingga ke akhir hayat. Ketahuilah, dia memilih anda adalah kerana dia percaya bahawa anda adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. Anda telah bersusah payah dan berusaha sedaya upaya untuk memenangi cintanya, maka dengan itu haruslah juga anda berusaha untuk terus menyintai dirinya dengan apa jua keadaan sekalipun

Comments»

1. anakkawi - January 24, 2008

alangkah bagusnya jika setiap insan itu memahami apa ertinya cinta…
mengapa menyintai dan mengapa di cintai…
cinta bukan sekadar “Saya sayang awk” untuk hari ini…
tapi cinta lebih kepada, “bagaimana saya mahu awk rasa saya sayang awk untuk masa depan…”
menyintai bukan sekadar “saya harap awk tahu bahawa saya sangat mencintai awk,”
tapi menyintai lebih kepada “bagaimana saya cintakan awk, supaya awk sentiasa bahagia bersama saya…”
dan dicintai bukan sekadar “saya sangat bahagia kerna awk benar2 menyintai saya…”
tapi dicintai lebih kepada “terima kasih kerna awk menyintai saya sepenuh hati awk, saya amat menghargainya… dan saya akan buat awk bahagia erana memilih saya…”

2. "eS@RLi" - January 24, 2008

HaDuIiI.. aRrRRgGGg.. Wa cAiR.. HiKSs HiKSS HiKSS ;p

3. zuriaf - January 24, 2008

bukan pernah post kan ke entri ni..penah baca dulu kat sini kan..šŸ˜€

4. "eS@RLi" - January 25, 2008

ErKk.. Da dEw eRkK.. AhAhAhaA.. X PaSaN..
p/S: tElItI ToL MaMaT NeH EkEkEkEe.. aMpUnN..

5. haniey - January 26, 2008

tp,,,kte syg sgt kt org tu….orgtu xpnh nk hargai kte…uwawawawa.. sdy btllaaa

6. "eS@RLi" - January 26, 2008

aLaHaI CiNtA BeRtEpUk sBlAh tGn kE NeH.. SaBo eHh.. dEw nAnTi tUh kUmBaNg yG LaIn hAdIr..šŸ™‚

7. haniey - January 26, 2008

tp dr dlu tnggu dy…haniey syg dy laaa…ssh nk lpe

8. haniey - January 26, 2008

sshlaa lelaki nii…kuat memilih….nymph btll

9. "eS@RLi" - January 26, 2008

eSaRlI PoNg pEnAh tUnGgU SeSeOrG DuLu.. Tp fIkIr bLk.. KlU 10 tHn pOnG KiTeR TuNgGu.. kLu xDeW JoDoH XdEw jUgAk.. sO pAnDaNg lAh kE HaDaPaN.. KlU KiTeR JeRk HaNyA MeMbErI.. SuSaH TuH KlU DiEr pOn xNk uSaHa sAmE.. SaBo yEr..

10. haniey - January 26, 2008

5thun tngu..pastu haniey cople ngan org lain…aritu dy dtg blk,,dy ckp dy da pts,tp member dy ckp dy xpts…….haniey pcye glr2 kt dy,sggp pts tp cmpai ati dy wt cmniii

11. "eS@RLi" - January 26, 2008

HaNiEy PaTuT NyEr xLeH PaNdAnG BlKaNg DaH.. BoY Yg bR NeH KaN MeNyAyAnGi hAnIeY.. JaDiKaN Ia pEnGaJaRaN KaY.. KlU DeW JoDoH TiDaK Ke mAnA..

12. haniey - January 26, 2008

mslhnye yg niii mmg ok…baik…tp ade mslh cket rrrr…kuat cemburu n mrjuk….pastu ske cte psl kawen…eee xske rrr….

13. haniey - January 26, 2008

blah dluuu

14. "eS@RLi" - January 26, 2008

aIkSs x mO KaWeN LaKsS DiEr.. lAkI Yg bEtOl2 pUnYa mAsA DePaN.. SeRiUs dLm phUbUnGaN.. AkN MeMbInCaNgKaN PsL PeRkAhWeNaN N IdUp bErSaMa.. hUhUU..

p/S : bIlEw dEr OwAnG Nk lAmAr eSaRlI NeHh.. nK TaWeNn nK TaWeNn.. hIhIhII..

15. haniey - January 28, 2008

nnt haniey carikkan calon nak??? hoho

16. "eS@RLi" - January 28, 2008

CaRiK Yg eNsEm kAyE LaGiK BeRgAyA EhH…. MiAhAhAa..

17. client - January 30, 2008

erkk lama x jenguk he he he

18. "eS@RLi" - February 1, 2008

ErKkK.. hEhEe.. sAmAt dAtAnG.. HiKSS


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: