jump to navigation

SeBaB WaNiTa nAmPaK CePaT TuA.. ^^ March 5, 2008

Posted by "eS@RLi" in Wanita.
trackback

Sebab wanita lebih cepat nampak tua”


Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk.. Tapi tahukan anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?

1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita gemuk.. tetapi kas! ihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si suami.. layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.

2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan menghabiskannya pulak. Sayang katanya… takut membazir. Membazir tukan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan “kau ni kuat betul makan!”

3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus.kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak ganggu tido nya.wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak. Bila x cukup tido, mulalah muka nampak letih dan cepat nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, aper ker… xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan ada dua yang penting, minum air banyak & TIDUR SECUKUPNYA.

4. Dan bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak2, perangai bapaknya… nak itu, nak ini.. So, wanita pun membebel, marah2… dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..

Kesimpulannya. ..wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda. Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia..

Comments»

1. anakkawi - March 9, 2008

ahaha, wanita cepat nampak tua bila mereka selalu menaruh syak wasangka pada suami…
cuba lihat ibu2 kita yg awet muda,
mereka nmpk muda tentulah kerana mereka percaya pada ayah2 kita..
🙂

2. "eS@RLi" - March 10, 2008

AhAhAhAhAa.. PaNdAi2 Ja aNaKkAwI YeR.. HeHee.. tP AdEr bEtOl nYeR GaK KoT.. HiHihIi..

3. ane,anayiram,shenavallay,ashamonney - March 12, 2008

hahaha…laki yg cpt tue tau sbnrnye..dh lh 2..perut cepat membina..jd boroi..tue je lh..kuangkuangkuang…

4. Lelaki Teraniaya - March 12, 2008

Pompuan neh nampak tua sbb x reti jaga diri
arghhh

5. "eS@RLi" - March 13, 2008

AhAhAhAhAA.. BeToL GaK tUh.. TaNg pErOt nYeR CePaT TuE.. MiAhAhaa..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: