jump to navigation

tiGa sAhAbAt sEhAtI TaK SeJiWa November 27, 2008

Posted by "eS@RLi" in Lucu.
trackback
 
 

Ada tiga sahabat, satu kura2..satu lagi katak..yang last ulat gongok.

Suatu hari kura2 mengundang dua temannya kerumahnya buat jamuan kecil2an. So.. mereka bertiga buat le pesta kecil di rumah kura2.

Setelah asyik borak, makan, minum and lain-lain… si kodok berkata : “Eh..dari tadi rasanya ada macam benda yang kurang la..korang perasan tak?….Ha … patut..la rokok dah abis……. ”

Kura2: “Iya la..sorryla gua lupa lak standby satu ….beli jer kat warong depan tuh!”

Katak: “apsal aku plak……kau kan tuan rumah”

Kura2: “ye la…. tapi bertahun la korang nak menunggu…. siapa lagi cepat ”

Katak: “so kalau gitu mintak je ulat gongok tolong….

Kura2: “Oh iya ya.. ulat gongok tolong gi jap”

Ulat Gonggok: “aiya…..korang ajela”

Katak: “ala ..gi saja la kita orang dah undi kau”

Akhirnya si Ulat gongok pergi juga untuk membeli rokok. Si Katak dan Kura2 menunggu ……

Lima minit menunggu…si Ulat gongok tak tiba juga…10 minit..20 minit…satu jam…dan sampai tiga jam Ulat gongok masih tak timbul-timbul.

Katak: “Ulat gongok pegi mana hah tak sampai-sampai. .?”

Kura2: “Iye la .. risau jugak, jom kita cari!”

Katak: “Jom..!”

Bila jer kura2 buka pintu…Ulat gongok sudah pun berada di depan pintu.

Kura2: “Hah tu pon dia..!”

Katak: “…mana rokoknya..mulut aku dah kering sangat ni..?!”

U.G.: “..apa rokok-rokok. ..aku jalan pon belom..!!”

Katak: ” Haah tak bergerak lagi …jadi dari tadi buat apa…?”

U.G.: “Yeeeeeeeeelaaaaa. .korang tak nampak ke ni…aku tak abis lagi PAKAI KASUT..!!!!! “

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: