jump to navigation

sUkArNyA MeMaHaMi hAtI NuRaNi sEoRg wAnItA January 21, 2011

Posted by "eS@RLi" in Cinta, Lucu.
4 comments

Laki talipon,

Yang oii… Abang kat kedai mamak ni… Awak nak pesan apa-apa?

Bini jawab,

Takmau bang, bini awak diet…

Laki pon balik umah, goyang tangan tak beli apa-apa…

Sampai umah, tengok bini tarik muka moncong mcm cencorot

Siap majuk-majuk… Lari tido bilik sebelah….

Bila laki query balik,

Kan tadi awak yang takmau pesan apa-apa yang oiii….

Bini jawab,

memangla orang kata takmau apa-apa…

Tapi belikan jerla apa-apa….

Kalau abang beli apa-apa kita makan jerrr….

Eh, bini akuni… Yang mana satu nih?

—————————————————————–

Laki talipon bini,

Petang ni awak nak masak apa Yang?

Bini jawab,

Alaaahhh…. Hari-hari kena masak, penatlah bang!

Balik keja ni Abang makan siap-siaplah

Laki pon, balik keje.. Singgah kedai mamak

Tibai nasik beriyani kari kamben baekk punya.

Sampai umah, sendawa bau kamben…

Tiba-tiba… Bini jerit panggil suh makan!

Bang, bini awak masak sambal tumis petai, sama sup ayam,

Sama telur bistik, sama ayam goreng kunyit. Jom makan!!

Si laki terkulat-kulat pandang makanan penuh satu meja,

Sedangkan perut dia dah senak, penuh dengan kamben!

Merajuk lagiiii… Tido bilik sebelah lagi…..!!

Yang, awak ni ada kecelaruan mental ke halusinasi nih?

—————————————————————-

Abangni, kalo dok umah asek sepah umah jerlah!

Bini abang penat tau nak kemas umah semedang

Awat abang tak kuar pi mancing ker… Pi main bola ke…

Pegilah! Pegilah! Saya nak rilek-rilek dgn budak-budak nih

Si laki punyala seronok weeiii….

Dan-dan bangun pi tukar baju, capai talipon, capai kunci keta…

Bila dah siap, kuar bilik…

Tengok hanak bini dah siap-siap pakai baju lawa…

Bangggg, bini awak sama hanak-hanak ikut awak eh?

—————————————————————-

Bang, ujung mingguni balik kampung nak?

Abang keja lah yang….

Abang hantar bini abang dgn hanak-hanak dah la bang,

Pastu abang balik la KL balik

Lepas dah hantar hanak bini balik Parit Buntaq,

Esoknya, laki pon start keta… Nak balik KL.

Baru sampai Taiping, talipon berbunyi… Bini dia talipon.

Abang bila nak balik ambik kitorang bang?

—————————————————————-

Abang ni asyik tengok tibi jer dari semalam tau

Abang tak kesian bini abang ker…

Dah kelupas-kelupas kulit jari tau.. Asik basuh kain jer

Abang tulungla lipat banjaran Himalaya dalam bilik rahsia tu bang…

Laki pon, dengan muka rebel…. Masuk bilik rahsia… Lipat kain

Sekali, bini masuk bilik nak usha line… Tetiba jer kena petir

plak..

Apa awak lipat kain mcm ni banggg?

Kenapa sudut kanan tak align dgn sudut kiri nih?

Kenapa kolar baju ni awak lipat ke dalam?

kenapa spender ni awak lipat tiga?

kenapa? kenapa? kenapa?

—————————————————————

Nah hambik anak ni bang… pakaikan pampers, pakaikan baju…

bini abang nak mandikan hanak yang sorang lagi….

Nak bagi pakai baju mana ni Yang…? <— laki tanya

Alah abangni… kan baju anak ada 8 bakul tu…

pakaikan jerlah baju mana-mana pon…

bukan ada org nk tengok ponnn…

Bila bini tengok, anak dah siap pakai baju….

Apa pesen baju abang bagi budak ni pakai bangggg!

Apsal seluar kunin, tapi baju kaler merah?

kalau orang tengok, nanti orang ingat anak kita sami ha…

———————————————————-

Kesian lelaki… otak lurus sgt… xleh bengkang bengkok sket.

HAHAHAHA

5 kEkAyAaN January 21, 2011

Posted by "eS@RLi" in Renungan.
2 comments

5 kekayaan..

خمسة أشياء كلنا نريدها و نحاول الحصول عليها

lima perkara semua kita mahukannya dan kita usaha utk mendapatkannya

1- وجه جميل

1:wajah yang cantik

2- فلوس بالملاين

2:duit yang banyak

3- صحة قوية

3:kesihatan yang baik

4- اولاد شاطرين وفالحين مثلنا

4:anak2 yg cerdik dan berjaya macam kita

5- نوم عميق من دون مهدئات و أدوية

5:tidur yang nenyak tanpa ganguan

سهلة جدا و بوصفة سحرية و سهلة تستغرق 15 دقيقة يومياً ! كيف؟؟؟؟؟

senang jer untuk mendapatkannya hanya 15minit setiap hari.

قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم :

Sabda Rasulullah s.a.w.

من ترك صلاة الصبح فليس في وجهه نور و من ترك صلاة الظهر فليس في رزقه

siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya

dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat

بركة و من ترك صلاة العصر فليس في جسمه قوة و من ترك صلاة المغرب فليس في

dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan ,dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat

أولاده ثمرة و من ترك صلاة العشاء فليس في نومه راحة

dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak

لغ عن الرسول ( صلى الله عليه وآله وسلم ) ولو آيةب

sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat

Semoga mendapat manfaat.