jump to navigation

i’M yOuRs ~ jASoN mRaZ June 26, 2008

Posted by "eS@RLi" in Lirik Lagu.
add a comment

LaGu terBaRu hAkO SuKe DEnGaR.. LeTs sInG ToGeTher.. 1.. 2…. 3…. bEsHh GiLeR.. COoL.. 😉

Well you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you’re so hot that I melted
I fell right through the cracks
And now I’m trying to get back
Before the cool done run out
I’ll be giving it my bestest
Nothing’s going to stop me but divine intervention
I reckon it’s again my turn to win some or learn some

I won’t hesitate no more, no more
It cannot wait, I’m yours
Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you’re free
Look into your heart and you’ll find love love love
Listen to the music of the moment people dance and sing
We’re just one big family.
It’s your God-forsaken right to be loved love loved love love
So I won’t hesitate no more, no more
It cannot wait I’m sure
There’s no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I’m yours
I’ve been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer
But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and I laughed
I guess what I be saying is there ain’t no better reason
To rid yourself of vanitys and just go with the seasons
It’s what we aim to do
Our name is our virtue

But I won’t hesitate no more, no more
It cannot wait I’m yours
There’s no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I’m yours

Well no no, well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you’re free
Look into your heart and you’ll find love love love love
Listen to the music of the moment come and dance with me
I like one big family (2nd time: I like happy family)
It’s your God-forsaken right to be loved love love love

I won’t hesitate no more
Oh no more no more no more
It’s your God-forsaken right to be loved, I’m sure
There’s no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I’m yours

No I won’t hesitate no more, no more
This cannot wait I’m sure
There’s no need to complicate
Our time is short

This is our fate, I’m yours, I’m yours

 

CeRiTa dArI SeOrAnG JuNiOr.. June 26, 2008

Posted by "eS@RLi" in Lucu.
6 comments
Peristiwa nih masa aku belajar dulu….tapi bukan pasal aku
arr…pasal senior aku yg giler pandai cover malu….

Nak dijadikan cerita, kat luar pintu gerbang kampus aku nih aderlah
stesen minyak mini (bebudak kampus kata stesen minyak tuh campur ayaq
dalam minyak..takderlah aku check pulak)kitorang yg takde fulus dan
menggunakan khidmat sewa kete selalunya selalu isi minyak dulu kat
situ dalam 5 hengget sebelum betul2 sampai town. Satu hari tu, kawan
aka senior aku ni menumpanglah kete kawan dia (seingat aku, kete
kancil kaler putih)..masa tu dia menumpang kat seat belakang arr…
sampai je kat stesen minyak tu, masa tu member dia park betul2 kat
tempat isi minyak tu…mamat tu tetiba teringin nak makan pisang
goreng yang gerainya tak jauh dari situ…dia kuar dr kete sementara
kawannya menunggu kereta diisi minyak….

Dekat 10 minit jugak mamat tu kat gerai pisang goreng tanpa
disedarinya kawan2nya dah selesai isi minyak dan kawan2 nya menunggu
dia kat jalan depan sikit dr stesen minyak tu…. KEBETULAN pulak
ader pulak kete kancil lain yang kaler putih jugak ambik alih kete
kawan dia kat tempat isi minyak tu….hehehehe tak silap aku,
penumpang kete tue couple kot…..

Lepas je dapat pisang goreng, dengan yakinnya mamat tadi terus masuk
kete yang disangkanya kete kawannya…tanpa melihat pemandu n
penumpang di hadapan….mamat tu sempat membebel pasal ape
ntah….Tibe2 kedengaran suara pemandu kereta tu: ” Errr……
encik…boleh saya tolong???” Punyalah terkujat mamat tu apabila baru
menyedari dirinya dah tersilap kereta..didepannya sepasang kekasih
yang kelihatan blur dan terperanjat melihat dia dengan penuh suspen.
Ekekekekeke. .punyalah gelabah tapi masih sempat berfikir..mamat ni
pon cakaplah…. ..

“Oooooo…saya baru beli pisang goreng kat kedai makcik tu….saje
nak soh korang rasa..amiklah. ..jangan segan2” seraya menyuakan
seplastik pisang goreng, mamat tu berkata dengan yakin…. tapi
couple tu menggeleng.. .risau agaknya mamat tu weng…last2 mamat tu
bg alasan…. “takpelah… .terima kasihla sebab korang sudi luangkan
masa” …masa mamat tu cerita balik kat kitorang…dia tahan je
malu… terus je dia kuar…tetiba je baru perasan kete kawan dia kat
depan jalan…..

Dengan covernya, dia jalan pelan2 kat kete kawannya (kalau lari,
nampak sangat dah kantoi)….tapi ghopenya kawan2nya dah bantai gelak
guling2 dalam kete sebab dah ternampak mamat tu masuk silap
kete…kesian kat kawan aku tuh, tapi mujurlah panjang akalnya cover
malu….uhuhuuhuhuu h

KiSaH BoMoH.. BeSt Nih!! June 26, 2008

Posted by "eS@RLi" in Renungan.
2 comments

Sebuah kisah antara saya dan bomoh….sekadar untuk
menguji sejauh mana syaitan dan kesesatan yang
dilakukan oleh mereka-mereka ini….

Saya telah mendengar kisah seorang bomoh yang handal
dalam mengenakan orang lain (dengan sihirnya) seperti
melingkupkan perniagaan orang lain. Bomoh ini amat
terkenal kerana sering berjaya membuatkan perniagaan
orang lain hancur….nauzubill ah…

Saya terpanggil untuk bertemu dan kononnya ingin
sekali melingkupkan perniagaan seseorang. Maka
terjadilah dialog sebegini antara saya dan bomoh
handal tersebut.

saya: Semenjak perniagaan si polan itu dibuka, saya
lihat hampir setiap hari pelanggannya datang malah
kadangkala jumlahnya terlalu ramai…

bomoh itu mendengar dengan teliti sambil
mengangguk-angguk kepala. (aksinya seperti seorang
profesor sedang berfikir dan kelihatan handal)

saya: Rasa sakit hati dengan perniagaan mereka dan
saya ingin tok bomoh lingkupkan perniagaannya agar
pelanggan berlaih pula ke kedai sekitarnya pula.

bomoh tadi berasa hairan lantas bertanya kepada saya.
‘anak ini berniaga kah?’

saya menjawab: tidak. saya hanya…….

mendengar jawapan saya, bomoh tadi makin hairan.
‘biasanya jika orang berniaga sahaja yang datang untuk
melingkupkan perniagaan saingan tetapi anak ini
mahukan orang lain yang mendapat untung padahal anak
ini tidak berniaga sama. Mengapa pula begitu?’

Saya: Saya kasihan dengan perniagaan kedai makanan
lain. sejak si polan ini berniaga, peniaga kecil di
sekitarnya kurang mendapat pelangan. saya mahu si
polan tadi lingkup dan pastinya pelangan yang lain
akan beralih pula kepada kedai-kedai kecil ini.

bomoh tadi mengangguk. wajahnya nampak serius benar.
‘baiklah. kalau anak mahukan pak cik lingkupkan
perniagaan mereka, anak perlu bawa barang-brang ini’
lalu si bomoh menyebutkan peralatannya untuk
mengenakan sihir terhadap si polan tadi.

‘sebelum itu, anak kena dapatkan nama pemiliknya, atau
nama kedai sahaja sudah cukup. biar pak cik ajar
cukup-cukup.

saya: ada…nama pemilik saya kurang pasti tetapi nama
kedainya cukup saya ingat…

‘bagus. senang kerja pak cik. apa nama kedai yang anak
hendak kenakan ini?’ tanya bomoh tadi.

saya: er..Mcdonald dan KFC…..

Serta merta wajah bomoh tadi bertukar merah. marahnya
bukan kepalang dengan saya. katanya saya ingin
mempermainkannya tetapi saya menjawab.
‘Saya benar-benar pakcik. saya mahu membantu golongan
perniagaa kecil di luar sana. Kalau boleh tutup
McDonald dan KFC itu, tentu pelangan akan beralih
angin ke kedai lain….(dalam hati saya tertawa besar)

Kemudian tidak perlu saya terangkan lain dan sekadar
saya katakan bomoh ini belum handal dan syaitannya
juga belum mampu melingkupkan perniagaan besar
sebegitu…. moralnya. ..mereka ini hanya bermain silap
mata
. ‘sesungguhnya syaitan itu tidak berkuasa ke atas
sesiapa….. hanya mengunakan tipu daya sahaja…dan
bagi mereka yang percaya tentang perkara
ini…kembalilah pada Allah dan atur semula perniagaan
yang pernah anda anggap sebagai dikenakan sihir oleh
si polan dan si polan lain. dengan ilmu kita boleh
maju dan dengan ilmu (jika tidak digunakan dengan
betul) kita boleh lingkup juga….atur startegi
perniagaan dan amanah..InsyaAllah anda semua akan
maju..Wallahualam. …maaf andai ada yang tersinggung
dan saya hanya insan kecil yang tidak mampu untuk
melakukan apa-apa kecuali dengan iznNYa…Allahuakba r!

 

 

 

 

 

Â